
Rocznica Bitwy Warszawskiej to świetna okazja do zastanowienia się w jaki sposób bitwa powinna zostać przedstawiona w grze.
Trwająca od 13 do 25 sierpnia Bitwa była niezwykle złożoną operacją wojskową, przynajmniej biorąc pod uwagę realia polsko-bolszewickiej wojny manewrowej. Zasadniczo należy chyba wyodrębnić 3 kluczowe obszary walk:
- Walka z Armią Czerwoną o przechodzący z rąk do rąk Radzymin, dowodzone przez gen. Hallera,
- Działaniach zaczepnych prowadzonych za linią Wkry przez gen. Sikorskiego, który mimo bardzo trudnego położenia strategicznego i skutecznie prowadził działania ofensywne angażując duże siły wroga
- Najbardziej chyba znane opinii publicznej, decydujące kontruderzenie znad Wieprza dowodzone bezpośrednio przez Wodza Naczelnego

Co ciekawsze uczestniczy tych 3 wydarzeń, zarówno Żeligowski, Sikorski jak i Piłsudski w swoich wspomnieniach przypisują sobie działania kluczowe dla powodzenia bitwy. Jak było naprawdę? Najpewniej sukces był splotem powodzenia na wszystkich tych obszarach. Kontr uderzenie nie mogło by mieć miejsca gdyby obrońcom Warszawy nie udało się skutecznie zatrzymać ofensywy bolszewickiej i związać w walce dywizji Tuchaczewskiego.

W grze planujemy podzielić Bitwę Warszawską w taki sposób, by gracz mógł pokierować działaniami kluczowych dywizji na każdy z wymienionych obszarów. Mamy nadzieje że uda się w grze umieścić takie epizody jak zniszczenie radiostacji bolszewickiej w Ciechanowie przez 203 pułk ułanów, natarcie porucznika Pogonowskiego na Wólkę Radzymińską i rozbicie Grupy Mozyrskiej przez Józefa Piłsudskiego.
Jakie jeszcze wydarzenia zasługują na odtworzenie w grze?
Piszcie w komentarzach swoje sugestie!
Dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu
„Patriotyzm Jutra”

