Fundacja Interaktywna
  • Strona Główna
  • Fundacja
  • Projekty
  • Blog
  • Zespół
  • Kontakt
  • Forum
23 maja 2019 przez admin

Strategia, ale jaka?

Gra będzie oczywiście grą strategiczną, ale jaką dokładnie?

Nie ma co ukrywać, starmy się wykorzystać nasze doświadczenia z Powstania Styczniowego. Prace nad Powstaniem uświadomiły nam, że przeniesienie na urządzenia mobilnej gry czasu rzeczywistego nastręcza szereg trudności. Pojawienie się na ekranie dużej liczby animowanych obiektów stanowi wyzwanie dla urządzeń z niższej półki i zawsze wymaga optymalizacji. Sterowanie dużą liczbą jednostek na relatywnie niewielkim ekranie bywa po prostu żmudne i to mimo wysiłku włożonego w dopracowanie interfejsu pod tym kątem. Bez aktywnej pauzy gra byłaby niegrywalna.

System turowy jest dla urządzeń mobilnych znacznie bardziej naturalny. Nie wymaga ciągłego skupienia. Daje czas na spokojne wykonanie posunięcia bez względu wielkość i rozdzielczość używanego urządzenia.

Dla zachowania realizmu i wygody gry zdecydowaliśmy się więc postawić w Wojnie polsko-bolszewickiej na rozwiązanie hybrydowe. Każda runda składać się będzie z fazą planowania, a następnie symultanicznego wykonania wszystkich rozkazów. Rozwiązanie znane chyba najlepiej z serii Combat Mission.

Pozwoli to:

  • zachować wygodę obsługi na urządzeniach mobilnych z dodatkowym zakresem
  • nadaje walce element realistycznej niepewności działania – posunięcia wroga nie będą znane i nie każdy rozkaz zostanie wykonany zgodnie z planem
  • komunikacja z oddziałami będzie w pewnym stopniu ograniczona – rozkaz który w trakcie tury okazuje się błędny będzie można cofnąć dopiero po pewnym czasie, to samo działo się na polskim froncie
  • przewidywanie posunięć wroga będzie trudniejsze, ale bardziej satysfakcjonujące

To wszystko oczywiście teoria. Jak będzie przekonamy się w praktyce po opracowaniu pierwszego prototypu. Czy wszystkie te założenia przetrwają do premiery gry? Zobaczymy!

Dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach Programu
„Patriotyzm Jutra”

Poprzedni wpisNowy projekt: Wojna polsko-bolszewicka!Następny wpis Prace nad scenariuszem już trwają

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Newsletter

Robimy gry edukacyjne z pasją! Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera:

Najnowsze wpisy

Taczanka – tajna broń Budionnego8 października 2019
Wersja Alpha już na Google Play20 września 2019
Pierwsze postacie i modele już gotowe1 września 2019

Najnowsze komentarze

  • admin o Pierwsze postacie i modele już gotowe
  • Przemysław o Pierwsze postacie i modele już gotowe

Kategorie

  • Bez kategorii
  • Wojna polsko-bolszewicka

Tagi

Android Biali Denikin Gamedev Google Play Gra Strategiczna Historia Polski Indie Game Development Józef Piłsudski Mechanika Muzeum Hostorii Polski Patriotyzm Jutra scenariusz gry Unity3D Wojna polsko-bolszewicka

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał RSS z wpisami
  • Kanał RSS z komentarzami
  • WordPress.org

Kontakt

Fundacja Interaktywna
ul. św. Anny 1
97-425 Zelów
+48 668 852 342
kontakt@fundacjainteraktywna.pl

Najnowsze wpisy

Taczanka – tajna broń Budionnego8 października 2019
Wersja Alpha już na Google Play20 września 2019
Pierwsze postacie i modele już gotowe1 września 2019
© 2017 Fundacja Ineteraktywna. Rife Wordpress Theme. Proudly Built By Apollo13

Newsletter

Robimy gry edukacyjne z pasją! Chcesz być na bierząco? Zapisz się do naszego newslettera:

Najnowsze wpisy

Taczanka – tajna broń Budionnego8 października 2019
Wersja Alpha już na Google Play20 września 2019
Pierwsze postacie i modele już gotowe1 września 2019

Kategorie

  • Bez kategorii
  • Wojna polsko-bolszewicka

Tagi

Android Biali Denikin Gamedev Google Play Gra Strategiczna Historia Polski Indie Game Development Józef Piłsudski Mechanika Muzeum Hostorii Polski Patriotyzm Jutra scenariusz gry Unity3D Wojna polsko-bolszewicka